همشهری آنلاین: خانه استاد حسین بهزاد مینیاتوریست نامدار ایرانی یکشنبه با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مرکز آموزش هنرهای سنتی تبدیل شد.

به گزارش ایرنا، در این مرکز استادان میراث فرهنگی آموزش هنرهای سنتی از جمله نگارگری، منبت‌کاری و معرق را به علاقه‌مندان ارایه خواهند کرد.

در این مراسم چهار گالری به نام آثار استاد حسین بهزاد از جمله خیال، اسرار ازل و بهزاد گشایش یافت. در این گالری‌ها 70 اثر از استاد بهزاد و سایر هنرمندان معاصر ایران به نمایش گذاشته شده است.

مسعود سلطانی‌فر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در هر یک از این گالری‌ها که در سه طبقه واقع شده است از نزدیک با آثار استاد بهزاد و سایر هنرمندان آشنا شد.

خانه استاد بهزاد با زیربنای در حدود 180 متر در سه طبقه 60 متری احداث شده است؛ بهزاد این خانه را در سال 1330 خریداری کرده و 17 سال آخر عمر خود را در این خانه سپری کرد.

این خانه در زمان حیات وی همواره محل حضور شخصیت‌های مختلف از جمله ملک‌الشعرای بهار، جلال‌الدین همایی، بدیع‌الزمان فروزانفر، رهی معیری و ابوالحسن صبا بوده است.

خانه استاد در سال 71 طی قراردادی که میان سازمان میراث فرهنگی وقت و پرویز بهزاد تنها فرزند وی منعقد شد به موزه‌ای برای حفظ و نمایش این هنرمند تبدیل شد.

خانه استاد حسین بهزاد در خیابان آزادی نرسیده به میدان انقلاب، خیابان نوفلاح نبش خیابان کلهر واقع شده است.

کد خبر 249005
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز